W ostatnim czasie do tomaszowskiej komendy policji zgłosiła się 31-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa w wyniku którego straciła 12 tys. zł.
Kobieta za pośrednictwem portalu społecznościowego chciała sprzedać akcesoria dla dzieci. Tego samego dnia odezwał się do niej potencjalny kupiec.
– W celu sfinalizowania transakcji przesłał kobiecie spreparowany link do strony firmy kurierskiej. Zaraz po tym jak kobieta „kliknęła” w link, otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Rozmówca sugerował, że w celu odbioru płatności ze sprzedaży towaru, 31-latka musi zalogować się do bankowości elektronicznej i zatwierdzić przesłane przez kupującego kody BLIK. Nieświadoma zagrożenia kobieta, postępowała zgodnie z poleceniami logując się na swoje konto – informuje młodszy aspirant Małgorzata Pawłowska z KPP w Tomaszowie Lubelskim.
Oszust przechwycił dostęp do jej konta i wypłacił z niego łącznie 12 tys. zł.