80-latek z powiatu zamojskiego złożył we wtorek (7 maja) zawiadomienie, że został oszukany i stracił 20 tys. zł.
– Wyjaśnił, że skontaktował się z nim mężczyzna podający się za pracownika banku, który poinformował go, że ktoś włamał się na jego konto i próbuje wypłacić oszczędności. Rozmówca zaproponował pomoc w zabezpieczeniu rachunku. 80-latek skorzystał z oferty pomocy, zgodnie z zaleceniami za pośrednictwem telefonu zalogował się do swojej aplikacji bankowej, wygenerował kody Blik i przekazał je rozmówcy zatwierdzając jednocześnie transakcje. Przekazał 6 takich kodów na łączną kwotę 20 000 złotych – opisuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło z KMP w Zamościu.
80-latek został przekierowany do innego rozmówcy, który powiedział, że aby odblokować konto muszą wykonać odpowiednie operacje techniczne. Dlatego miał wypłacić z rachunku wszystkie pieniądze i należy tego dokonać w bankomacie. Wtedy 80-latek zaczął podejrzewać, że został oszukany.
– Rozłączył połączenie i skontaktował się ze swoim prawdziwym opiekunem z banku, pracownik potwierdził przypuszczenia pokrzywdzonego, że padł ofiarą oszusta. Dowiedział się również, że przestępcy wypłacili jego pieniądze w bankomacie na terenie kraju. Mieszkaniec powiatu zamojskiego zadzwonił na numer alarmowy i powiadomił o oszustwie – dodaje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło.