Pod koniec ubiegłego roku do 90-letniego mieszkańca Zamościa zadzwonił przedstawiciel firmy oferującej wysyłkową sprzedaż suplementów diety. Mężczyzna myślał, że to tylko jednorazowy zakup i wskazał dane do wysyłki.
– W niedługim czasie odebrał od kuriera przesyłkę z suplementami, za które uiścił ustaloną wcześniej kwotę. Niestety w następnych tygodniach zaczęli pojawiać się kolejni kurierzy z paczkami, których koszt za każdym razem był coraz większy. 90-latek odbierał je, ponieważ telemarketerzy wmawiali mu, że za odstąpienie od zawartej umowy, grożą mu wysokie kary finansowe – informuje aspirant sztabowy Katarzyna Szewczuk z KMP w Zamościu.
Senior przyznał się do swoich problemów krewnej. Kobieta szukając pomocy i wyjścia z tej sytuacji skontaktowała się z dzielnicową. Aspirant Roksana Kotarska odwiedziła 90-latka w jego domu, który opowiedział jej o problemach.
– Policjantka obiecała seniorowi pomoc. Jednak w trakcie ich spotykała się z trudnościami. Najpierw pojawiły się problemy w kantatach z firmą, która prowadziła sprzedaż suplementów, a później niechęć ze strony konsultantów, których numery zachowały się w historii połączeń telefonicznych 90-latka – opisuje aspirant sztabowy Katarzyna Szewczuk.
Ostatecznie dzielnicowej udało się uzyskać właściwy numer do działu zajmującego się reklamacjami.
– Następnie w imieniu seniora napisała do firmy wiadomość wskazując na nieuczciwe praktyki jej konsultantów. W odpowiedzi uzyskała informacje, na których jej zależało, czyli w jaki sposób dokonać zwrotu suplementów, aby mężczyzna mógł odzyskać pieniądze. Policjantka pomogła także seniorowi odesłać wszystkie niechciane przesyłki – podaje aspirant sztabowy Szewczuk.
Dzięki zaangażowaniu policjantki mieszkaniec Zamościa może cieszyć się odzyskanymi pieniędzmi. Policjantka otrzymała listowne podziękowania od krewnej 90-latka.