– Ofertę umieściła na portalu ogłoszeniowym. Po dwóch dniach za pośrednictwem komunikatora odezwała się do niej osoba zainteresowana zakupem. W trakcie korespondencji ustalono, że 22-latka wyśle opony firmą kurierską wskazaną przez kupującego, po wcześniejszej wpłacie na konto. Kupujący poprosił też o numer rachunku i dane kontaktowe. Na jego prośbę 22-latka przekazała numer konta, adres mailowy oraz adres zamieszkania – informuje podkomisarz Dorota Krukowska-Bubiło z KMP w Zamościu.
Następnie zadzwoniła do niej kobieta rzekoma konsultantka portalu ogłoszeniowego. Dzwoniąca poleciła 22-latce zalogować się na rachunek, a następnie podać numer karty bankomatowej. Zapytała też o datę ważności karty i kod CVV, który to kod zgłaszająca podała. Następnie "konsultantka" powiedziała, żeby podać jej kody Blik. Zapewniała, że taka jest procedura i tak należy postąpić, aby otrzymać pieniądze za sprzedawany towar.
22-latka wykonała zalecenie kobiety, wygenerowała i przekazała jej cztery kody Blik na łączną kwotę 13 tys. zł. Po tym kobieta zakończyła rozmowę, a zawiadamiająca zorientowała się, że została oszukana.
– Zadzwoniła na infolinię banku, w którym ma rachunek i złożyła reklamację. Zablokowała dostęp do konta i karty bankomatowej. Dowiedziała się, że pieniądze zostały wypłacone w bankomacie na terenie kraju. 22-latka próbowała telefonować na numer, z którego dzwoniła rzekoma konsultantka portalu, jednak bezskutecznie. Po wybraniu numeru pojawiał się komunikat, że nie ma takiego numeru lub abonent jest niedostępny – podsumowuje podkomisarz Dorota Krukowska-Bubiło.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.