reklama
reklama

Zamość: Chciała inwestować w kryptowaluty. Wpadła w pułapkę oszustów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: KMP Zamość

Zamość: Chciała inwestować w kryptowaluty. Wpadła w pułapkę oszustów - Zdjęcie główne

foto KMP Zamość

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Zamościa60-latka skorzystała z Internetowej oferty dotyczącej inwestycji w kryptowaluty. Oszuści przekonali ją o prawdziwości i pewności zysku.
reklama

60-letnia mieszkanka powiatu tomaszowskiego złożyła w zamojskiej komendzie zawiadomienie o doprowadzeniu jej do niekorzystnego rozporządzenia mieniem poprzez wprowadzenie w błąd co do możliwości inwestowania w kryptowaluty oraz osiągnięcia zysku z tego tytułu.

- Policjantom wyjaśniła, że w ubiegłym miesiącu zainteresowała się reklamą umieszczoną na portalu społecznościowym o możliwości zainwestowania w kryptowaluty. Wypełniła umieszczony tam formularz wpisując swój numer telefonu. Po pewnym czasie na komunikatorze napisał do niej mężczyzna, przesłał link, który miał uwiarygodnić prawdziwość jego licencji oraz podał numer infolinii firmy inwestycyjnej. W licznych korespondencjach opowiadał 60-latce o możliwościach inwestowania - opisuje podkomisarz Dorota Krukowska – Bubiło z KMP w Zamościu.

reklama

Za pośrednictwem innego numeru z 60-latka skontaktował się również rzekomy ekspert finansowy. Za jego namową kobieta zainstalowała na swoim telefonie dwie aplikacje umożliwiające zdalny dostęp do jej urządzenia. Zapewniał, że za pośrednictwem tych programów będzie informował ją o każdym kroku związanym z inwestowaniem pieniędzy. Pokrzywdzona po jednej z rozmów przekazała „ekspertowi” zdjęcie swojego dowodu osobistego. Mężczyzna namawiał ją do wpłacenia pieniędzy, nie spełniła jednak tych próśb.

W minionym tygodniu zorientowała się, że bez jej udziału ktoś wypłacił z jej konta pieniądze na łączną kwotę ponad 100 tys. zł. Przypuszczając, że wypłaty związane są z jej inwestycją w kryptowaluty 60-latka zażądała od „eksperta finansowego” zwrotu pieniędzy. Ten zgodził się stawiając warunek. Miała na jeden dzień wpłacić na konto firmy inwestycyjnej ponad 15 tys. Euro. 60-latka nie spełniła tego warunku, skontaktowała się natomiast z bankiem, w którym ma konto i opowiedziała sytuację, która jej się przydarzyła. Pracownik wyjaśnił 60-latce, że padła ofiarą oszustów. Pokrzywdzona zablokowała dostęp do swojej bankowości internetowej oraz złożyła w banku reklamację dotyczącą wykonanych z jej rachunku przelewów.     

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama