reklama
reklama

Ale co zrobiła ta mieszkanka Zamościa?

Opublikowano:
Autor:

Ale co zrobiła ta mieszkanka Zamościa? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z ZamościaMieszkanka Zamościa bardzo chciała pozbyć się swojego telefonu komórkowego. Zapewne już niepotrzebnego. Szukała, pytała, namawiała, dała nawet ogłoszenie w internecie. Efekt jest taki, że telefon ma nadal. Nie ma za to ... pięciu tysięcy złotych.
reklama

41-letnia mieszkanka Zamościa za pośrednictwem popularnego serwisu ogłoszeniowego zamieściła ogłoszenie dotyczące sprzedaży telefonu komórkowego. Tego samego dnia otrzymała z serwisu informację, że ktoś dokonał zakupu jej telefonu. Do informacji dołączony był link, w który kliknęła. Wtedy pojawiła się prośba o podanie numeru karty kredytowej. Podała ten numer i po kilkunastu minutach zatelefonowała do niej rzekoma pracownica serwisu ogłoszeniowego. Wyjaśniła 41-latce, że celem otrzymania płatności od kupującego należy założyć konto. Później poinformowała o problemach technicznych i konieczności wygenerowania kodu Blik. 41-latka wygenerowała i przekazała dzwoniącej dwa takie kody.

Po tym 41-latka zauważyła, że z jej konta wykonano transakcję na łączną kwotę około 5 000 złotych. Zaniepokojona poinformowała o tym dzwoniącą, która wyjaśniła, że środki wrócą na konto. Następnie poprosiła o kolejne kody Blik, których 41-latka już nie zaakceptowała. Po tym rzekoma pracownica serwisu rozłączyła połączenie, a pokrzywdzona zadzwoniła do swojego banku, gdzie uzyskała informację o wykonanych dwóch wypłatach oraz próbach kolejnych przelewów, które na szczęście zostały odrzucone. Po uzyskaniu tych informacji zablokowała dostęp do swojej bankowości internetowej, o oszustwie powiadomiła również policjantów.  

reklama

Przestępcy szukają swoich ofiar w popularnych serwisach sprzedażowych. Jeśli będziesz sprzedającym, skontaktują się z Tobą i poinformują o chęci zakupu towaru. Może też do Ciebie zadzwonić osoba, która poda się za konsultanta serwisu sprzedażowego lub pracownika banku oferując wsparcie techniczne i pomoc w przeprowadzeniu transakcji. W rozmowie oszuści nawiązują do przeprowadzonej sprzedaży i informują, na przykład o tym, że środki muszą trafić na bezpieczne konto lub niezbędna jest weryfikacja przed transakcją. W ramach weryfikacji będą chcieli wyłudzić kod BLIK i autoryzację operacji. W ten sposób wypłacają pieniądze z Twojego konta. Oszuści mogą również wysyłać link do fałszywej strony, za pomocą, której wyłudzają dane logowania do bankowości internetowej.
Pamiętaj! Sprzedając w sieci towary nigdy nie podawaj swoich danych do logowania i danych z karty płatniczej na stronie z otrzymanego linku. Nie podawaj także nieznajomym osobom kodu Blik i nie autoryzuj operacji, która nie była zlecona przez Ciebie. Uważnie czytaj komunikaty autoryzacyjne.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Zamojska24 - Jesteśmy dla Ciebie, mówimy o Tobie! Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama