Do 72-letniej mieszkanki Zamościa za pośrednictwem komunikatora napisała rzekomo córka.
– Poinformowała, że zmieniła telefon, numer, z którego pisze jest aktualny a stary trzeba usunąć. Miała również prośbę. Zapytała, czy 72-latka mogłaby zapłacić za jej nowy telefon. Tłumaczyła, że sama nie może wykonać transakcji ponieważ ma problemy z zalogowaniem się na swoje konto. Mieszkanka Zamościa przekonana, że komunikaty pochodzą od córki, na wskazany numer rachunku bankowego, wykonała dwa przelewy. Łącznie szybkimi przelewami przekazała prawie 6 tysięcy złotych – informuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło z KMP w Zamościu.
Po wykonaniu przelewów zaczęła przypuszczać, że mogła paść ofiarą oszusta, więc skontaktowała się z prawdziwą córką. Potwierdziła swoje przypuszczenia i zadzwoniła na infolinię swojego banku.
– Zablokowała możliwość dostępu do konta i karty płatniczej. Udało się również zablokować jeden z przelewów na kwotę 2999 złotych. Niestety drugiego nie można było już cofnąć. 72-latka straciła prawie 3 000 złotych, oszustwo zgłosiła zamojskim policjantom – podsumowuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło.