W czwartek (3 sierpnia) 59-letnia mieszkanka Zamościa zgłosiła policjantom dokonane na jej szkodę oszustwo. Wyjaśniła, że jej syn na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych umieścił ofertę sprzedaży fotela samochodowego.
– Od osoby zainteresowanej zakupem otrzymał wiadomość, że na jego skrzynkę mailową został wysłany formularz finalizujący transakcję. Syn pokrzywdzonej wypełnił formularz wpisując tam między innymi login i hasło do jej konta. Kobieta zaznaczyła, że syn był uprawniony do korzystania z jej rachunku. Po tym kupujący poprosił o usuniecie oferty z uwagi na to, że towar został już przez niego kupiony. Syn zgłaszającej usuną ogłoszenie. Umówili się, że fotel zostanie wysłany do kupującego zaraz po tym jak na koncie zgłaszającej pojawi się 500 złoty tytułem zapłaty za fotel – informuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło z KMP w Zamościu.
Po kilku dniach 59-latka zalogowała się na swoje konto, aby sprawdzić, czy pieniądze za fotel zostały zaksięgowane. Pieniędzy nie było. Do tego zauważyła, że ktoś z jej rachunku oszczędnościowego przelał środki na konto główne, a później wypłacił je Blikiem w kilku operacjach. Pokrzywdzona straciła ponad 20 tys. zł.