Niedawno 46-latek z Zamościa zamierzał kupić telefon. Odpowiednią ofertę znalazł na stronie internetowej i nawiązał kontakt ze sprzedawcą, ustalili szczegóły sprzedaży oraz kwotę zakupu.
– Na otrzymany numer konta tytułem zapłaty przelał ponad 2100 złotych. Sprzedawcy wysłał dowód zapłaty i cierpliwie czekał na przesyłkę. Kiedy minął termin umówionej dostawy zaniepokojony nawiązał kontakt ze sprzedającym, który zapewnił 46-latka, że telefon został już wysłany – informuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło z KMP w Zamościu.
Mimo upływu kolejnych dni nie otrzymał zakupionego towaru. Znowu napisał wiadomość do sprzedawcy, że z uwagi na opóźnienia w dostawie wypowiada umowę i prosi o zwrot pieniędzy. Na tę wiadomość sprzedawca już nie zareagował. 46-latek nie otrzymał zwrotu pieniędzy ani telefonu, a o oszustwie zawiadomił policjantów z Zamościa.