Mieszkaniec powiatu tomaszowskiego został oszukany i stracił 5 tysięcy złotych po tym, jak zaufał osobom podszywającym się pod pracowników sieci komórkowej oraz banku. Mężczyzna uwierzył, że jego dane są zagrożone, i postępował zgodnie z instrukcjami oszustów.
Do 31-latka zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik jednej z sieci komórkowych. Zapytał, czy zgłaszał wniosek o duplikat karty SIM, sugerując, że ktoś próbuje przejąć jego numer telefonu. Następnie przekazał, że bank, w którym posiada konto, zostanie poinformowany o tej sytuacji.
Chwilę później do mężczyzny zadzwonił kolejny oszust, tym razem podający się za konsultanta bankowego. Zalecił on zainstalowanie aplikacji o nazwie RESCUE MOBILE i zalogowanie się na konto bankowe, rzekomo w celu jego zabezpieczenia. W rzeczywistości była to aplikacja umożliwiająca zdalny dostęp do telefonu.
Podczas rozmowy 31-latek zaczął podejrzewać, że padł ofiarą oszustwa. Rozłączył się i skontaktował z infolinią swojego banku. Prawdziwy pracownik potwierdził, że z konta mężczyzny wykonano przelew w wysokości 5 tysięcy złotych za zakupy dokonane w jednym z warszawskich sklepów.
Policja apeluje o ostrożność w kontaktach z nieznajomymi, szczególnie gdy dotyczą one danych osobowych lub bankowych. Nigdy nie należy instalować aplikacji ani podawać danych na prośbę nieznanych osób. W razie wątpliwości najlepiej zakończyć rozmowę i samodzielnie skontaktować się z operatorem lub bankiem.
Bądź czujny i chroń swoje dane – oszuści wciąż modyfikują swoje metody działania.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.