reklama

Zamość czeka kolejowa rewolucja? Znamy szczegóły

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Zamość czeka kolejowa rewolucja? Znamy szczegóły - Zdjęcie główne
Autor: zdjęcie ilustracyjne (PKP PLK)

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Z ZamościaZamość może stanąć u progu największej kolejowej zmiany od dekad. Podczas spotkania dotyczącego modernizacji linii kolejowych nr 69 i 72 na odcinku Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek, wraz z budową nowej łącznicy omijającej stację Zawada, poznaliśmy nowe plany. Jeśli wejdą w życie — całkowicie odmienią podróżowanie po regionie. To nowe tory, nowe przystanki, elektryfikacja i skrócenie czasu przejazdu.
reklama

Podczas spotkania  z udziałem prezydenta Zamościa, przedstawicieli Urzędu Miasta, Urzędu Marszałkowskiego, służb konserwatorskich, a także reprezentantów LHS, PKP i wykonawców projektu, omówiono założenia kluczowych elementów dwóch koncepcji inwestycyjnych, które mają ogromne znaczenie dla poprawy komunikacji kolejowej w naszym regionie. Projekt obejmuje m.in.:

Elektryfikację połączeń kolejowych
Budowę łącznicy kolejowej Płoskie – Siedliska, dzięki której pociągi będą mogły dojeżdżać do Zamościa bez konieczności wjazdu na stację Zawada. Usprawni to ruch m.in. z kierunku Lublina, Krasnegostawu i Chełma.

Modernizację odcinka Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek, obejmującą wymianę nawierzchni, poprawę geometrii torów, elektryfikację, modernizację przejazdów i infrastruktury pasażerskiej. Modernizacja pozwoli na uzyskanie prędkości nawet do 160 km/h.

reklama

Efektem realizacji inwestycji będzie, elektryfikacja linii kolejowych, skrócenie czasu przejazdu między Lublinem Głównym a Zamościem Starówką (HUB komunikacyjny na ul. Peowiaków) z 2 h 04 min do ok. 1 h 40 min. To znaczący krok w kierunku zwiększenia mobilności mieszkańców oraz poprawy dostępności komunikacyjnej Zamościa.

Dodatkowe zakładane korzyści:
Możliwość uruchomienia pociągów pasażerskich w relacjach północ – południe (np. Lublin – Bełżec) przez Zamość, z obsługą wszystkich przystanków w Zamościu, bez zmiany czoła.

Podłączenie stacji towarowej i terminala intermodalnego w Zamościu Bortatyczach do linii kolejowej nr 69 (relacja w kierunku północnym).

Zwiększenie dostępności kolei w Zamościu, poprzez uruchomienie przystanku Zamość Północ oraz podłączenie w jednej relacji przystanków Zamość Wschód i Zamość Starówka.

reklama

Poprawa dostępności kolei towarowej do bocznic na terenie Zamościa (Veolia Wschód, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych).

Odciążenie stacji Zawada z pociągów zmieniających czoło, co zwiększy jej dostępną przepustowość;

Możliwość powiązania LHS z linią kolejową nr 83 na stacji Zamość Majdan LHS.

- Dziękujemy przedstawicielom LHS, PKP, służb konserwatora, Urzędu Marszałkowskiego, wykonawcom oraz Prezydentowi Miasta za udział w spotkaniu i merytoryczną dyskusję. 
Będziemy na bieżąco informować mieszkańców o postępach prac oraz kolejnych etapach inwestycji - podsumowuje UM w Zamościu.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo