- W naszej szkole od lat szukamy sposobów, by naprawdę wspierać uczenie się, a nie tylko wystawiać stopnie. Znamy potrzeby naszych uczniów związane z uczeniem się. Dlatego zdecydowaliśmy się na ważną zmianę: w klasach I–VI w ocenianiu bieżącym nie stosujemy tradycyjnych stopni, w starszych klasach rezygnujemy z oceny niedostatecznej w ocenianiu bieżącym, zamiast stopni dajemy uczniom konkretną informację zwrotną, przekazujemy cele i kryteria sukcesu - potwierdza Szkoła Podstawowa nr 10 w Zamościu.
Co to oznacza w praktyce?
Uczeń wie, co już potrafi, nad czym jeszcze pracuje i jak może się poprawić:
- Rozmawiamy z uczniami nie tylko o „ocenach”, ale przede wszystkim o postępach, mocnych stronach i trudnościach. Uczymy samooceny i odpowiedzialności za własne uczenie się.
Zmniejszamy lęk przed oceną, a wzmacniamy motywację wewnętrzną – uczymy się po to, żeby rozumieć, a nie tylko „mieć piątkę”. Dzięki tej zmianie nasi uczniowie stają się odpowiedzialni, samodzielni, współpracują ze sobą. To ważne kompetencje przyszłości. Dziękujemy Rodzicom za zaufanie i gotowość do pójścia z nami tą drogą. To dzięki wspólnemu wysiłkowi możemy powiedzieć, że nasza szkoła coraz bardziej staje się miejscem, w którym ocena nie jest celem, ale narzędziem rozwoju każdego ucznia - tłumaczą nauczyciele z Dziesiątki.
Jak podoba Wam się pomysł SP nr 10?
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.