Fragment S17 na południe od Zamościa, o długości 12,5 km, przebiegać będzie nowym śladem od planowanego węzła Zamość Wschód, na skrzyżowaniu z DK74 w Jarosławcu. Trasa poprowadzona zostanie po wschodniej stronie od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej. Węzeł zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce. Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj, a wykonawcą jest firma Budimex. Wartość kontraktu to ok. 440,6 mln zł.
ZRID - ważny etap
Wydana przez wojewodę decyzja określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości.
Postępowanie administracyjne w tej sprawie prowadzi Wojewoda Lubelski. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Na jej podstawie GDDKiA wypłaci odszkodowania za przejęte nieruchomości. Więcej szczegółów na temat procedury odszkodowawczej można przeczytać tutaj.
Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy. Planujemy, że budowa rozpocznie się w III kwartale tego roku.
Co powstanie?
-Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Planowane są m in. dwa węzły drogowe, most oraz dziewięć wiaduktów - informuje GDDKiA w Lublinie.
W ramach inwestycji rozbudowana zostanie także droga krajowa nr 74. Na odcinku od granicy Zamościa do węzła Zamość Wschód, rozbudowana będzie „stara” droga krajowa (1,7 km). Natomiast od tego węzła do Jarosławca (1,8 km), poprowadzimy DK74 w nowym śladzie, omijającym zabudowania miejscowości od południowej strony. Dzięki temu rozwiązaniu, które zaproponował wykonawca, wyprowadzimy ruch poza obszar zabudowy i unikniemy wyburzeń kilkunastu budynków w Jarosławcu. Dla obu tych fragmentów uzyskaliśmy już decyzję środowiskową, a kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.