reklama

Koparki wjeżdżają na Zamojszczyznę! Rusza ważny odcinek S17

Opublikowano:
Autor:

Koparki wjeżdżają na Zamojszczyznę! Rusza ważny odcinek S17 - Zdjęcie główne
Autor: GDDKiA w Lublinie
Zobacz
galerię
2
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Z ZamościaJest decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla ponad 18-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 od Zamościa do Tomaszowa Lubelskiego. Tym samym w budowie są już trzy fragmenty tej trasy, o łącznej długości niespełna 50 km, prowadzące w kierunku przejścia granicznego w Hrebennem.
reklama

Dla wykonawcy inwestycji uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac w terenie, po wcześniejszym przekazaniu placu budowy. Pierwsze roboty mają się rozpocząć jeszcze tej zimy, natomiast w pełnym zakresie budowa ruszy wiosną przyszłego roku. 

Przebieg 

Odcinek będzie przebiegać głównie nowym śladem, między węzłami Zamość Południe a Tomaszów Lubelski Północ (18,5 km), po wschodniej stronie obecnej DK17. Za węzłem Zamość Południe nowa trasa ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do DK17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice oraz Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego. 

reklama

Co powstanie? 

Nowa droga będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. W ramach inwestycji powstanie m.in. 11 wiaduktów, pięć mostów z funkcją przejść dla zwierząt, kładkę dla pieszych, oświetlenie oraz odwodnienie drogi. Przebudowane zostaną sieci podziemnego uzbrojenia terenu, trasa zostanie także wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Do tego ponad 20 km jezdni dodatkowych do obsługi ruchu lokalnego. 

Inwestycja realizowana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Za jej wykonanie odpowiada firma Kolin Insaat. Wartość umowy to 822,4 mln zł. 

Decyzja ZRID – procedura odszkodowawcza 

Wydana decyzja określa granice terenu przewidzianego pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził Wojewoda Lubelski. Powołani przez niego niezależni biegli - rzeczoznawcy majątkowi - oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości. 

reklama

Piaski - Zamość - Hrebenne 

Realizacja drogi ekspresowej S17 w woj. lubelskim postępuje. Od tegorocznych wakacji trwają prace na odcinkach Zamość Wschód - Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski - Hrebenne, tym samym w budowie są już trzy kolejne fragmenty S17 między Zamościem a Hrebennem, o łącznej długości niespełna 50 km. 

Ostatnią częścią S17 będzie ok. dwukilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego, prowadzący do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Trwa opracowanie dokumentacji  projektowej dla tego fragmentu drogi. W planach jest budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych na funkcjonującej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.

Zbliżamy się także do budowy S17 między Piaskami a Zamościem. W tym roku GDDKiA złożyła wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji ZRID dla odcinków Piaski Wschód - Łopiennik (16,3 km), Krasnystaw - Izbica (18,8 km) i Izbica - Zamość Sitaniec (9,9 km), a także ogłosiła  przetargi na wyłonienie wykonawców odcinków Łopiennik - Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (w sumie 20,5 km), które domkną budowę tej części trasy S17. 

reklama

Na jakim etapie są poszczególne odcinki 

  • Piaski Wschód - Łopiennik: złożony wniosek o decyzję ZRID (długość: 16 km, wykonawca: Aldesa), 
  • Łopiennik - Krasnystaw Północ: w przetargu (9 km), 
  • Krasnystaw Północ - Izbica: złożony wniosek o decyzję ZRID (19 km, Budimex), 
  • Izbica - Zamość Sitaniec: złożony wniosek o decyzję ZRID (10 km, konsorcjum GAP Insaat - lider, Fabe, Sine Midas Stroy), 
  • Zamość Sitaniec - Zamość Wschód: w przetargu (11 km), 
  • Zamość Wschód - Zamość Południe: w budowie (12,5 km, Budimex), 
  • Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ: uzyskana decyzja ZRID (18,5 km, Kolin), 
  • Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne: w budowie (17 km, Budimex), 
  • Hrebenne - Terminal Hrebenne (Rawa Ruska): przygotowanie dokumentacji projektowej (2 km). 

reklama
reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo