Co powstanie?
Odcinek rozpocznie się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przetnie obecną drogę krajową i pobiegnie po jej zachodniej stronie. Ominie Lubyczę Królewską i dalej poprowadzona będzie w korytarzu obecnej DK17, włączając się do istniejącej obwodnicy Hrebennego. W ramach inwestycji wybudujemy m.in. 13 obiektów inżynierskich, w tym osiem wiaduktów i dwa mosty oraz cztery przejścia dla średnich i dużych zwierząt, a także 39 przejść dla małych zwierząt i płazów.
Decyzja ZRID - ważny etap
Zadanie realizowane jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Za zaprojektowanie i budowę ponad 17 km drogi ekspresowej odpowiada firma Budimex. Wartość umowy to 598,2 mln zł. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na przełomie czerwca i lipca.
S17 z dofinansowaniem z UE
CEF to instrument finansowy zarządzany przez Komisję Europejską, która dokonuje wyboru projektów do dofinansowania poprzez konkursy. Dofinansowanie mogą otrzymać projekty najważniejsze w skali całej UE, konkurencyjne wobec zgłoszeń z innych państw członkowskich. CEF wspiera trzy obszary: sieć transportową, energetyczną oraz telekomunikacyjną.
Poza poprawą bezpieczeństwa i komfortu podróżowania, nowa trasa S17 ułatwi dostęp do kluczowych szlaków komunikacyjnych w kraju. Dzięki S17 mieszkańcy południowo-wschodniej części woj. lubelskiego otrzymają nie tylko drogę ekspresową do Lublina, ale także dzięki funkcjonującej obwodnicy tego miasta, kierowcy w bezpieczny i komfortowy sposób dojadą do Warszawy, a w przyszłości, po wybudowaniu „północnej” S19, także do Białegostoku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.