Zgodnie z nowymi przepisami, samorządy będą musiały wyznaczyć pomieszczenia do pełnienia dyżurów i wyposażyć je w odpowiednie urządzenia teleinformatyczne. Samorządy muszą wskazać w swoich urzędach pracowników odpowiedzialnych za nadzorowanie systemu oraz opracowanie dokumentacji operacyjnej. Wszystkie te działania mają na celu utrzymanie stałej gotowości administracji publicznej.
W praktyce oznacza to, że każda jednostka samorządu terytorialnego będzie musiała przygotować odpowiednie pomieszczenia do pełnienia dyżurów, wyposażyć je w niezawodne środki teleinformatyczne oraz wyznaczyć osoby do obsługi systemu.
- Rozwiązania spowodują uproszczenie i ułatwienie dla administracji państwowej, która będzie mogła wykorzystywać swoje zasoby adekwatnie do skali zagrożeń. Nowe przepisy wykonują upoważnienie zawarte w ustawie o obronie Ojczyzny - czytamy w rozporządzeniu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.