reklama
reklama

Dzień dobry, my z banku. A mieszkaniec powiatu?

Opublikowano:
Autor:

Dzień dobry, my z banku. A mieszkaniec powiatu? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z ZamościaNie pomagają policyjne apele, nic już na ludzi nie działa. Mieszkaniec powiatu zamojskiego uwierzył, że ktoś próbuje zaciągnąć kredyt na jego dane personalne i oszczędności na jego koncie są zagrożone. Rzekomo dzwonił przecież pracownik banku. Kod BLIK? A oczywiście, że trzeba podać . No i poszło ...
reklama

Do komendy zgłosił się mieszkaniec powiatu zamojskiego informując, że został oszukany. Z jego relacji wynika, że oszust przedstawiając się za pracownika banku poinformował go, że ktoś na jego dane osobowe próbuje zaciągnąć kredyt. 36-latek wyjaśnił, że nie składał żadnego wniosku kredytowego, wtedy został rzekomo przełączony do innego pracownika placówki bankowej. Mężczyzna wyjaśnił, że koniecznie należy zablokować zgromadzone na koncie środki finansowe. Zaoferował pomoc w przejściu całej procedury zabezpieczającej.

36-latek skorzystał z oferowanego wsparcia i wykonywał polecenia rzekomego bankowca – zalogował się na rachunek za pomocą aplikacji bankowej, otwierał różne zakładki w aplikacji dotyczące między innymi produktów bankowych, płatności. Cały czas rozmówca informował 36-latka, że musi polecenia wykonywać szybko, inaczej starci pieniądze. Działając pod presją czasu na polecenie rzekomego bankowca wygenerował i przekazał dwa kody blik. Po tym rzekomy bankowiec rozłączył się, a 36-latek zauważył na swoim rachunku dwie transakcje, które zostały zrealizowane w bankomatach na terenie kraju poprzez płatność Blik. Łącznie mieszkaniec powiatu zamojskiego stracił 5200 złotych:

reklama

- Każdy z nas może któregoś dnia odebrać telefon i usłyszeć w słuchawce głos „pracownika banku”, „policjanta”, „prokuratora” czy „wnuczka”. Rozmowa będzie wyglądała podobnie, bo głównym tematem będą pieniądze. Oszuści mają, bowiem jeden cel: wyłudzić od swojej ofiary oszczędności. Wykorzystują wszelkie możliwe formy manipulacji, wytwarzają atmosferę strachu, naciskają, pośpieszają - a wszystko po to, by wywołać u rozmówcy bardzo silne emocje, które wpłyną na jasność myślenia. Zatem jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku informując, że pieniądze są zagrożone – nie wierzmy w jej słowa, zakończmy połączenie i zadzwońmy na policję - po raz kolejny apeluje i przypomina KMP w Zamościu.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo