Mieszkaniec gminy Susiec w pow. tomaszowskim wystawiał na portalu sprzedażowym ponton.
- Za pośrednictwem jednego z komunikatorów otrzymał wiadomość od osoby rzekomo zainteresowanej jego kupnem, kobieta chciała, aby ponton odebrał kurier. Oszustka poprosiła m.in. o nr telefonu, nr konta i adres e-mail do kontaktu. Na skrzynkę pocztową 59-latek miał otrzymać potwierdzenie przelewu za ponton. Oszustka napisała mężczyźnie, że skontaktuje się z nim konsultant, aby potwierdzić szczegóły transakcji - informuje młodszy aspirant Aneta Brzykcy z KPP w Tomaszowie Lubelskim.
Do mężczyzny zadzwoniła rzekoma konsultantka, która powiedziała mu, aby zalogował się do bankowości internetowej, bo środki przelane za ponton są zablokowane. Mężczyzna miał także zalogować się na adres email i zaakceptować przesyłki. Kobieta w trakcie rozmowy prosiła o kody BLIK, a także o potwierdzenie ma stronie banku, po jego zaakceptowaniu, bank zablokował mężczyźnie dostęp do aplikacji mobilnej. Kiedy powiedział o tym oszustce ta rozłączyła się i nie odbierała już połączeń.
Pokrzywdzony nie mógł zalogować się do aplikacji, dlatego zadzwonił na infolinię banku. Tam został poinformowany, że padł ofiarą oszustwa.
Stracił ponad 11 tys. złotych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.