W ostatnim dniu października 44-letni mieszkaniec powiatu złożył zawiadomienie o dokonanym na jego szkodę oszustwie.
– Policjantom wyjaśnił, że odebrał połączenie telefoniczne od mężczyzny, który przedstawił się za pracownika banku. Rozmówca poinformował, że środki na koncie 44-latka są zagrożone i zasadnym byłoby przelać je na bezpieczny rachunek bankowy. Numer konta wskazał rozmówca, powiedział również, że wkrótce pokrzywdzony otrzyma login i hasło do nowego rachunku – informuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło z KMP w Zamościu.
44-latek wykonał zalecenie rzekomego pracownika banku i w trzech przelewach na nowy rachunek wpłacił swoje oszczędności w łącznej kwocie ponad 28 tys. zł.
Pokrzywdzony zorientował się, że padł ofiarą oszusta wtedy, gdy nie dostał hasła do nowego konta i po wykonanej transakcji kontakt z rzekomym pracownikiem banku urwał się. Poszedł do banku i złożył reklamację tych transakcji.