Ostatnio 31-latni mieszkaniec gminy Zamość powiadomił policjantów o oszustwie. W grudniu ubiegłego roku na stronie sklepu internetowego zamówił męski płaszcz. Zapłacił przelewem kwotę ponad 500 złotych.
– Otrzymał elektroniczną fakturę za zamówiony towar, gdzie jako wystawca figurowała firma mająca siedzibę poza granicami naszego kraju. Na stronie był zapis, że firma realizuje wysyłki w terminie do 35 dni – informuje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło z KMP w Zamościu. – 31-latek cierpliwie czekał na zakupiony płaszcz. Niestety do dnia złożenia zawiadomienia o oszustwie nie otrzymał towaru. Pisał maile do sprzedawcy prosząc o wyjaśnienie takiej sytuacji.
W odpowiedzi dostał wiadomość, że przesyłka została wysłana, ale są opóźnienia spowodowane kontrolą celną. Mężczyzna poszukał również w Internecie opinii innych osób na temat tej firmy.
– Inni kupujący ostrzegali przez korzystaniem z usług tego sklepu, wskazywali, że firma nie wywiązuje się ze zobowiązań. Po lekturze komentarzy 31-latek zrozumiał, że został oszukany i zgłosił to policjantom – dodaje aspirant sztabowy Dorota Krukowska – Bubiło.